Never underestimate the importance of local knowledge

The more you look at the world, the more you recognize what really matters to people.

عاشق این تابلوهای تبلیغاتی HSBC در فرودگاهها هستم. به آدم یادآوری می کنند که بقول انگلیسیها open mind باشیم و به همه نظرات و فرهنگها احترام بگذاریم و هر چیزی رو از جنبه های مختلف در نظر بگیریم. مثل همین قالیچه که برای یک نفر سوغاتی و برای فردی دیگر به عنوان دکور است و برای یک مسلمان محل نماز و عبادت.

یکی از تبلیغاتی که پیدا نکردم عکسش رو درباره مقایسه دراز کردن پا در فرهنگهای مختلف بود. وقتی برای یک انگلیسی گذاشتن پا روی میز علامت ریلکس کردن است @ برای یک شرقی  نشانه توهین هست. یادم هست سال اولی که اینجا اومده بودم یکی از استادهایی که اصلا هم ازش خوشم نمی مود همیشه پاش روی میز بود هر وقت میرفتم اتاقش و من با خودم فکر می کردم چقدر بی ادب است @ حالا نگو زنگ تفریحش بوده !!!!. یک تبلیغ خیلی جالب دیگه هم مقایسه روشهای مختلف نوشیدن چای در فرهنگهای مختلف بود که خیلی زیبا بود . وقتی یک ترک یا ایرانی در استکان کمر باریک چای سیاه می نوشد همراه با باقلوا و نقل @ یک انگلیسی حتما باید شیر و بیسکویت همراهش باشد و یک زاپنی با مراسم و وسایل خاص خودش. خلاصه که این اختلافات فرهنگی زیبا ترسیم شده است در این تبلیغات.و اینکه Never underestimate the importance of local knowledge !!!

 

 

   + Passenger - ٩:۳٧ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸٩